De Haar, Bartelds Bocht, Oude Tol, Hooghalen, Laaghalen en Laaghalerveen werden binnen korte tijd beroemde punten van het circuit. De breedte van de weg varieerde van 2.5 tot 3 meter, met
uitzondering van de start bij de Haar, die 4 meter bedroeg. De conditie van de wegen werd geprezen. Er kwam zelfs 8 km asfalt in het circuit voor. De rest bestond uit grindwegen, met uitzondering
van een klinkerweg door Hooghalen.
Naast de races in de 250cc, de 350cc en de 500cc klasse werd het programma in 1926 uitgebreid met een 750cc en een 1000cc klasse. In 1927 werd de TT internationaal, dit betekende buitenlandse
rijders die van ver moesten komen, via de trein of zelf op hun eigen racemotor. Gedurende de oorlogsjaren van 1940 t/m 1945 werd er geen TT verreden. In 1946 werd de draad weer opgepakt met een
nationale race. In 1947 kwam het internationale karakter weer terug. In 1954 werd een de laatste TT op het stratencircuit verreden, daarna werd het huidige TT Circuit gebouwd waarmee een einde
kwam aan de TT-periode door Hooghalen.